Jag vet inte om jag skall toksåga den här boken för dess förutsägbarhet eller om jag skall hylla den för att den trots sin förutsägbarhet får mig att läsa vidare. Det är en bok skriven helt enligt skräckmall 1A. Alla ingredienserna finns där: Huset i ödemarken, de knäppa grannarna, psykopaterna, de naiva stadsborna och de osannolika överlevarna liksom snöoväder, obrukbara bilar, strömavbrott och isolering. Spännande på riktigt blir det  aldrig och jag läser vidare mest för att få bekräftelse på det jag redan vet. Jag blir trots bokens 312 sidor aldrig överraskad utan nickar mest bekräftande åt allt som sker.

Det är lättläst och ger mig en stunds verklighetsflykt men allt är glömt i samma ögonblick som jag lägger boken ifrån mig.

Intressant?

Läs mer på Damm förlag

Köp boken på Bokus och Adlibris

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

